Tuesday, April 19, 2011

Cameron Highland

Hello friends…eh silap mana ada kawan sebaya saya yang pandai baca lagi…Assalamualaikum aunties…Sebab tunggu mommy update lambat sangat biar saya je tolong updatekan….silap2 nanti kena tukar Mommy’s Journal to Fatiha’s Journal…hehe

Selalu weekend aunties semua buat apa kat rumah? Saya sangat suka bila hujung minggu sebab mommy suka bawak jalan-jalan….jalan-jalan kat luar rumah pon saya dah happy. Tapi minggu lepas lagi best…sebab tokwan, toknani, cikngah, cikanis and cubo ada kat rumah. Kaklong saya pon happy sangat sebab ada cubo yang rajin melayan dia…hehe

Depa ( eh..depa tuh they/them/mereka/diorang in Penang’s slang) sampai hari Rabu malam, sebab dah tak sabar nak jumpa semua orang mommy ajak jemput tokwan and nani kat Kuala Medang. Saya ikut je tak cakap banyak…lepas tuh terus makan satay yang famous tuh Satay Warisan. Takde gamba la pulak…Dah sampai rumah semua orang pon penat terus ZzzzZZ….

Esoknye mommy tak hantaq saya and kaklong pi rumah ummi sebab cubo nak jaga kami…hehehe..yeah rite…tapi depa tak tau lagi perangai saya yang tak suka tidoq siang….haha..jenuh la Nani buat macam-macam nak tidurkan saya. Lepas tuh hari Jumaat, daddy and mommy cuti, plan asal nak lepak je kat rumah. Tiba-tiba daddy ajak pi Cameron Highland pulak sebab satu jam setengah je drive dari Kuala Lipis. So apa lagi mommy cepat-cepat packing...daddy pon dah siap booked hotel. Nasib baik boleh booked lagi despite the last minute. Kami nak try stay dekat Natasya resort. Lagipon cik anis kan tak pernah jalan-jalan CH…bagi can la…hehehe..Sebelum bertolak isi perut dekat Azri Nasi Ayam dulu, kalau tak nanti mommy cranky sebab lapar…haha..mommy jangan marah noo…saya pon cranky jugak bila tak dapat susu mommy.


First stop singgah Boh’s Plantation dulu…penat la nak type aunty semua layan gambar je la eh….

Tapi saya tidoq pulak...mommy pon tak join tour ke kilang teh Boh tuh...

Next stop is Cameron Bharat tea...lepak sambil minum teh
Tengokla mulut mommy saya dengan cikngah tu...sama kan?? hehe
 kaklong pon syok makan kek
Family portrait

Lepas tuh kami singgah kat sini pulak...




Boleh kata semua tempat kat tepi jalan tuh kami singgah sebab Tok Nani nak survey pokok bunga...so tengok-tengok dulu besok baru shopping...hehe
Tok Nani kata dia nak jadi macam bunga-bunga tuh...

Malam pulak lepas check-in kami makan steamboat dekat tepi hotel De La Fern tuh...mommy lupa pulak apa nama kedai..
Saya tak boleh duduk atas kerusi lagi, so saya jadi VIP duduk atas meja

Lepas makan kenyang, semua orang happy....pastuh terus singgah the famous pasar malam dekat Cameron Highland tuh...saya dah sleepy...ZZzzZZ...terus tido....saya suka bila cikanis buat macam nih...

Saya nak pegang bunga, mommy says NO
Lepas dah jalan-jalan lagi, its time to say goodbye...tengokla kaklong saya sedih nak bye-bye semua orang

Kesian kaklong kan...takpa nanti kita ajak mommy balik Penang eh kaklong...jangan sedih Fatiha kan ada =)

Oh, actuallypulak... ada lagi satu cerita masa balik JB hari tuh....main layang-layang dekat Desaru...bessttt...nanti saya suruh kaklong pulak ceritakan eh...saya dah penat nih...nak main golek-golek dengan mommy bubbye semua!!! 


p/s: mommy tak tau kenapa font jadi kecik...huhu 

1 comments:

baizah said...

bestnya g cameron.... dah lama x g sana... best kan kalo dpt g reramai cam gini